Wednesday 27 April 2011

Kenapa aku blogging??


 Alhamdullillah~!!dah lunch tadik...gi mkn kt area bangsar village...mapley~!!heheeh~!!murah giler mapley ni...nasik lauk ayam ngan sayur air tea o ais baru RM3.80....korg carikla area kl yg harga mkn dier mcm ni...heheheheh~!!ramai org mkn kt mapley ni siap beratur mcm nk beli tiket bola Malaysia vs Chelsea la ramainyer....heheeheh~!!aku gi mkn ngan 4 org officemate aku....aku skrg ni lebih suka gelar member office sbg officemate bukan kawan...tp of course la officenate aku tu kenkawan aku gak...kenkawan yg biase2 jerla..bg aku skrg kwn2 kt office cuma sekadar kawan2 yg segala cerita dan aktiviti hanya terjadi kt office jek...sesekali je la kalo nak hangout luar waktu office...bknnye ape...aku dh takut dan dah x berani nak anggap kenkawan office ni best pal or best friend sbb pengalaman mengajar aku yg kt office ni bukan tempat yg sesuai untuk berkawan sbnrmye...psl aku sendiri pernah anggap salah seorg kawan aku kt office lame aku kawan baik aku..bkn takat kawan baik dah aku anggap dah mcm adik beradik dah aku anggap dier tp tu la at last dier punya true colour menonjol jugak...selame ni org yg aku anggap kawan baik tu x pernah jadi baik pun...ape dosa2 dier kt aku mmg sampai skrg aku x maafkan.....biarlah org nak kate maafkan la dier...sedangkan nabi ampunkan umat....aku bukan nabi pun...aku xder sifat maksum....org cuma boleh berkate..kalo mende ni terjadi kt korg...boleh ke korg nk bg kemaafan tu??...tp tu la Allah Taala tu maha adil...kat dunia ni pun dier dah terima balasan...teruk sgt balasan yg dier terima...mungkin itu balasan atas segala dosa2 dier....sbb tu la skrg aku cuma berkawan je kt office ni xder la terlampau rapat....cerite pun psl keje...merapu skit2 jek...kalo dulu cerite psl keje skit...merapu je lebih skrg dah x dah...belajar dari pengalaman kan...Tadi mase mkn salah sorg office mate yg blum berkawen ni tanye la kt aku mcm mane nk cari pompuan yg elok ek??susah nk cari skrg kate dier...aku diam jek x bg jawapan ape pun...sorg office mate aku ni la jadi tukang jawap dier...dier ni duda...(aku panggil dier pasha ungu sbb kalo buat keje luar naik kete dier asyik layan lagu ungu jek..)3 tahun kawin cerai....jawapan dier mmg based on experience dier la...Jawapan dier jgn bg 100 percent kepercayaan pada perempuan...bg 20 percent tu pun dah byk....kalo terlebih bg kepercayaan alamatnyer mmg susahlah...mungkin nasihat dier tu berdasarkan pengalaman dier...mungkin betul jugak ape yg dier bgtau tu...tp tu la kan pengalaman walaupun pedih mcm mane pun itu la tonik ajaib dan azimat kebangkitan seseorg tu sbnrnye....Berbalik kepada persoalan asal kenapa aku blogging??jawapan aku simple jek...sbb aku ni x pandai nak luah dan expresikan rase kasih sayang aku kt org2 sekeliling aku...biler aku coret something kt blog aku ni kurang2 org sekeliling terutama family aku tau yg aku sayang dan hargai diorg sbnrnye...Kata2 azimat sebelum aku tutup coretan aku ni...."Pengalaman itu adalah sebenar-benarnya sebaik-baik guru yg mengajar kalian tentang erti hidup"....

2 comments:

  1. ko tulis blog.. pasal blog je nak kawan ngn ko.. ahhahahah,, jgn marah yer.. nnti banje aku kt kedai mamak tu.. huhuhuuh

    ReplyDelete
  2. baik kawan ngan blog dari kawan ngan org keem...heheheheh~!!lawa pic tu...bak merpati sejoli...hehehehe~!!

    ReplyDelete