Wednesday 27 April 2011

New Day Spread Ur Spirit....

Pagi  Malaysian.....Start keje utk hari ini...heheheeh~!!!tp sebenarnye aku x berape suka nak citer psl keje sbb bg aku ade byk mende lain yg boley dicerita selain dari keje ni...lgpun bg aku org yg asyik bercerita psl keje ni mcm xder life...so better find something that can colour ur life....Cukup sekadar aku bgtau yg aku baru 3 minggu bekerja dalam bidang yg baru.....dulu aku pernah bekerja kat sektor gomen yg bg aku kebanyakkan staf dier x kuat keje sgt pun beromen je kuat...heheheheh~!!dkt 10 tahun aku keje kt situ...tp tu la dah keje lame kan..makin lame keje rase mcm meluat lak dgn persekitaran kt situ...mcm luka la kan dah bertapuk terlampau lama kt suatu tempat last2 jd kudis la..Faktor utama buat aku berenti ialah kerana aku pada mase tu tgh jaga abang yg tgh sakit...aku cadang pade mase tu just nk apply cuti tanpa gaji sebln nk jg abg aku sementara nk tggu segala urusan socso dan epf abg aku selesai...tp mmg mustahil utk aku cuti sebln...sbb urusan abg aku tu pun mau mkn mase 3-4 bulan baru boley setel..kire pengorbanan yg aku buat utk abg aku la...sbb lain aku berenti kt situ ialah jiwa aku sebenarnya dah mati utk berada kt situ...aderla sebab tp x perlu lah aku ulas kt sini...mase aku tgh jaga abg aku ni la sesambil tu la aku dok gigih cari keje lain.....Alhamdulillah...dpt gak keje...keje yg lebih baik dari segi kewangan dan posisi dari keje lamer aku tu..rezeki kan...mungkin doa dari abg aku...aku ikhlas jaga abg aku mungkin Allah taala permudahkan urusan aku agaknya....Bg aku 10 tahun yg lepas aku anggap ianya sbg satu batu aras je dalam hidup aku...sekarang ni tapak mula segalanya..kire aku bermula lambat la ni...heheheh...tp xderla smpai peringkat aku benci tahap gila kt tmpt keje lame aku...tempat aku cari rezeki dulu kan...ade gak kenangan yg best2 kt situ...tp tu la fikir2 balik sampai biler nk jd mcm typical person yg selalu nak dok selesa kt suatu tempat...cuma menanti dan menanti...padahal hidup tu sebenarnya mcm badai...kene berani amik risiko...time badai besar tu la kite bergerak..bkn tggu sampai badai berenti baru nk bergerak...baru la thrill hidup ni...Persekitaran keje baru aku ni ok la...better dari tempat lame...sbb ape aku ckp better..sbb aku x berada dlm lingkungan manusia di pejabat pun..aku byk kt luar...heheheh..so x pyh la aku dok kalut nk bercampur ngan org sangat...Errmm..cukup dulu la coretan aku pagi ni....tetibe lak terigt kt someone...bg lagu la kt dier...dulu aku  dedikasikan lagu sampai syurga kt dier....skrg ni aku nk bagi lagu ni kat dier...mcm pernah aku bgtau kt dier..aku slalu doakan kebahagian dier..dier berhak dpt yg terbaik dalam hidup dier...

No comments:

Post a Comment