Tuesday 26 April 2011

My bro....wake up and fight....

Ini abg aku....Norzaimei Bin Zainol....mintak sgt jasa baik korang doa2kan kesejahteraan abg aku....moga abg aku cepat sembuh....sbnrnye, aku sendiri sampai skrg tak tau dan x faham tentang ape sebenarnye penyakit abg aku....nak jadi cerita, sebelum abg aku jatuh sakit ni,dier ader la balik umah ayah aku kt tmn melati tu....kalau x silap aku bln 9/2010....mase dier balik tu pun gaya dan percakapan dier pun lain...merapu....x organize...aku x fikir ape la...aku rase maser tu mungkin dier stress dgn masalah family dier....dier mmg dh lamer ade masalah ngan wife dier....mase dier jumpe aku ari rabu mlm (kalo x silap aku)....dier byk bercerita tentang kawan2 dier yg dah meninggal dunia...hati aku mase tu dh berdetik ckp yg abg aku ni sbnrnye tgh sakit....mase tu ade terlintas gak kt kepala aku yg kemungkinan abg aku ni kene buatan org....lps aku layan abg aku bercerita tu...terus aku call mak aku....aku bgtau mak aku yg  detik hati aku kate abg aku ni mmg kene buatan org....malam tu gak aku dgn mak aku bwk abg aku berubat dkt sri gombak (ustaz lokman)...itu kali pertama kami dtg utk berubat abg aku....Ustaz tu sendiri sahkan yg abg aku sbnrnye terkena santau....itu rujukan pertama aku tentang ape sbnrnye penyakit abg aku...Lepas ke sri gombak..aku dan mak aku sepakat nk suruh abg aku dok umah pak tam aku kt area2 umah bapak aku gak...lebih secure dan selamat dalam keadaan dier mcm tu...sepanjang ade kt umah pak tam aku abg aku punya kelakuan mmg pelik....kejap jadi org lain, kejap jadik dier...ader mase ok, ader mase x,....tgk keadaan dier yg mcm tu mak aku dgn bapak2 sedara bawak lagi abg aku berubat,memula kalo x silap aku kt beranang...kemudian ke seremban....abg aku pergi seremban tu betul2 kurang seminggu kite nak berpuasa time tu....mak aku dgn bpk2 sedara aku sepakat tinggalkan abg aku kt sane buat sementara waktu dgn niat utk sembuhkan penyakit abg aku.......hari ke 4 lps bg aku gi seremban tu.pagi pkl 5.00 am (kalo x silap aku)...hp aku berbunyik...aku angkat dan aku dgr suara adik aku " abg...ko gi GH skrg...jemi nk kene buat operate buang darah beku kt kepala"....terus aku bangun dan gerak ke GH....tepat pkl 7am abg aku kene operate...(makan mase skit sbb dari hosp seremban ke gh)...lepas operate tu terus abg aku x sedar dan koma lebih kurang sebulan lebih...aku terus mencari jawapan tentang ape punca sakit abg aku....bkn aku taksub pada mende2 mistik ni cuma aku kene tau punca sbnr sakit abg aku sbb dari segi sains perubatan...doktor sendiri x tau punca sebenar penyakit abg aku...satu lagi  mengenai satu perkara yg buat aku btul2 nk tau sakit sbnr abg aku  ni ialah mase abg aku meracau sakit sblm dier koma ni...mak aku ader bertanye pada dier...tempat mane yg boley bwk ko berubat...abg aku bg satu nama...(haji salleh, no.44 tmn kamariah)...keesokkan hari tu aku terus pusing2 area tmn kamariah...tp mmg xder langsung rumah bernombor 44 tu...last2 sekali aku tersempak dgn seorang pakcik yg dah lame dok kt tmn kamariah tu...aku bertanye pada dier...ader ke haji salleh yg dok kt no.44 tmn kamariah kt sini??nk tau ape jawapan yg aku dpt...mmg haji salleh tu pernah dok kt area situ...tp dier dah pindah awal tahun 90 an...dulu mmg ade umah no.44...tapi skrg umah no.44 dah xder....pelik kan??kalo haji salleh tu dah pindah dari tahun 90an...mcm mane abg aku boley tau name Hj.Salleh tu??jawapan aku sendiri nak tau smpai skrg....demi mencari jawapan aku pergi ke bandar tun razak...jumpe seorg ustaz yg mmg aku dh kenal sgt...ustaz tu bg tau aku yg abg aku mmg kene santau....(2 jawapan yg same dah aku dapat)....org yg hantar santau tu mmg niat nk buat abg aku mati atau jadi gila...tu la jawapan ustaz tu....aku desak ustaz tu utk bgtau sape sbnrnye yg antar santau tu...ustaz tu x bgtau...cuma bg hint pompuan yg cukup rapat dgn abg aku....hurmm...aku x percaya 100 percent sgt la firasat ustaz tu time tu...tp tu la setiap mende pasti akan terbongkar jua kebenarannye...lebih 3 bln abg aku terlantar kt gh tu...pompuan yg paling rapat dgn abg aku tu hanye dtg sekali...yg paling menyedihkan mak ngan ayah pompuan yg paling rapat dgn abg aku tu langsung x pernah telefon mak atau ayah aku tanye khabar tentang abg aku....pelik kan??tu yg membuatkan akhirnya aku percaya dgn firasat ustaz tu...tapi bg aku setiap benda yg terjadi tu takkan berlaku tanpa keizinNya...DIA lebih berkuasa atas makhluk ciptaanNya...Alhamdullillah..abg aku pun dh sedar walaupun sekadar terbaring....Cuma baru2 ni aku btul2 bengang dan marah dgn pompaun yg rapat dgn abg aku ni sbb dgn selamba haramnyer dier menelefon abg aku dan bertanya abg aku mcm mane??dh boley berjalan??...Aku x mintak Allah taala balas perbuatan dier tu...cuma aku berharap kalo benar dier buat semua ni bertaubat la....sesungguhnya tiada kuasa yg lebih besar selain kuasa yg Esa..And for my lovely bro...thanks for the rezeki that u always pray for me...at last i receive it...aku mmg x pernah bgtau depan2 ko sebelum ni....tapi dalam hati aku..aku sayang sgt kt ko bro...

2 comments:

  1. Aku nk je thu lebih2 lagi pasal cite abg ko ni..tp mcm xsesuai nk cite kat sini..xpelah wandy..sesungguhnya Allah tu Maha Adil..Dia tahu abg dan org sekeliling blh hadapi so Dia turunkan ujian ni..dlm pada kita terima ujian ni kita jgn sskali berungut..Dgn berunggut blh mendatangkan dosa..dgn berdiam dan beristifar ia mdatangkan pahala..

    ReplyDelete
  2. boleh bg contact no ustaz kat bdr tun razak tu?sy tgh mencari..anak syik nngs mlm2..pls email ke azma0601@yahoo.com .terima kasih byk2 ye

    ReplyDelete